Arkitektur forankret i selskabets rødder

DLG

Kunde
AP Pension & DLG
Lokation
Fredericia, Denmark
Areal
7.500 m²
Arbejdspladser
300

DLG's nye hovedsæde udtrykker selskabets identitet og fremmer sammenholdet i organisationen. Designet understøtter samarbejdet og repræsenterer et fremsynet og troværdigt selskab med historiske rødder i landbruget.

01

Galleri

02

Introduktion

Status
Fuldført
Samarbejdspartnere
NRE INGENIØR’NE Vesterholts eftf.

03

Med deres ord

PLH kom med et spændende projekt, der var inspireret af vores historie og baggrund i landbruget, og som også signalerer et moderne selskab, der vil være her mange år endnu. Samtidig kom PLH med den løsning, der bedst udnyttede den fantastiske placering i nærheden af Lillebælt.

Lars Sørensen, CFO, DLG Group

04

Resume

Tættere på ejere og landbruget

Som led i en omstrukturering af organisationen ønskede DLG at flytte hovedsædet i Københavns centrum til Jylland for at bringe det tættere på ejerne og styrke forbindelsen til landbruget og naturen.

Lokale rødder og globalt udsyn

DLG er et andelsselskab med globalt udsyn ejet af 25.000 danske landmænd. Derfor var det naturligt, at hovedsædets design skulle afspejle både rødderne og fremtiden.

Identitet afspejlet i arkitektur og omgivelser

PLH integrerede DLG's hovedsæde i landskabet ved at bruge robuste materialer og åbne rum, der afspejler selskabets identitet. Bygningen samler forskellige funktioner under ét tag i en moderne, transparent og ikonisk struktur, der ligner en kornakse og kan ses fra Lillebæltsbroen. Hovedsædet består af tre fløje, der opdeler bygningens struktur, et grønt sedumtag og store glasfacader, der skaber transparens. Bygningen er designet med det naturlige lysindfald i højsædet og med en panoramaudsigt, der fremmer et samarbejdsorienteret og innovativt arbejdsmiljø – nøglen til at bringe det bedste frem i de mennesker, der arbejder der. Omgivelserne reflekterer DLG's identitet og giver de besøgende en dejlig oplevelse.

05

Fugleperspektiv

06

Citat

Vi har designet et hovedsæde, der understøtter DLG's identitet som en autentisk, ambitiøs og indbydende landbrugsvirksomhed, som er i harmoni med naturen. Projektet styrker virkelig DLG's aftryk i verden.

Søren Mølbak, Partner & CEO, PLH

Kontakt os

Er du interesseret i at høre mere? Tøv ikke med at række ud.

Relaterede projekter

Udforsk flere projekter