Vi søger PQ-Manager/Grafiker

Gruppebillede til web

Den ene af vores to Communications Managers skal på barsel, og vi søger en vikar til vores kommunikationsteam. Vi har brug for en blandet PQ-manager og grafiker-profil, der skal hjælpe k-teamet med at søge prækvalifikationer og udarbejde materialer til tilbud. Derudover står vi i midt i en spændende tid med en række omstruktureringer – bl.a. er vi ved at skifte visuel identitet. Du skal derfor bidrage til videreudvikling, strømlining og implementering af PLH’s visuelle identitet og udarbejde en designmanual til en række af PLH’s materialer – lige fra tilbud, PQ’er, præsentationer og akkvisitionsmaterialer til tegninger, brevopsætning, CV’er, ikoner og skabeloner for mapper til bl.a. konkurrenceforslag mm.

Vi regner med, at du kommer til at bruge halvdelen af tiden på PQ-arbejdet og halvdelen af tiden på grafisk arbejde. Det er et krav til stillingen, at du har kendskab til og erfaring fra arkitektbranchen – herunder erfaring med at søge prækvalifikationer og skrive tilbud, formulere motivationer og projektvisioner, sætte referencer, CV’er og øvrige materialer op samt koordinere indsamling fra hele rådgiverteamet. Samtidig skal du have konkret erfaring som grafiker, gerne fra arkitektbranchen – bl.a. med udvikling og implementering af designmanualer.

Vores ønske-kandidat

  • Har erfaring med PQ-arbejde fra en arkitekttegnestue. Du kan opsætte referencer, skrive motivationer, udfylde en ESPD og formår at stille de rigtige spørgsmål til bygherre i tide
  • Er en dygtig tekstforfatter, der kan skrive og formulere sig, så budskabet kommer ud over rampen
  • Er en talentfuld grafiker med sikker æstetisk sans og konkret erfaring – gerne fra arkitektbranchen
  • Har erfaring med udvikling og implementering af designmanualer. Du sikrer et ensartet udtryk på tværs af vores kanaler og materialer, og du ved, hvad der skal til for at få vores dygtige medarbejdere til at bruge manualerne
  • Er superbruger af hele Adobe pakken – du kan både opsætte referencer, præsentationer og CV’er, lave grafik samt efterbearbejde fotos og klippe video
  • Har erfaring med at sikre synergi mellem online og offline kanaler og materiale

Der er et tæt samarbejde med dialog og sparring i kommunikationsteamet, og du vil få en stor intern kontaktflade på tegnestuen. Udvikling af materialer til og opdatering af website og sociale medier hører også med til dit arbejdsområde. Herudover vil du også blive medarrangør af vores brand-relaterede events og arrangementer.

Vi forestiller os, at du meget vel kan være arbejdsom og kreativ med et sikkert blik for det æstetiske. Det er en stor fordel, hvis du er detaljeorienteret, vedholdende og struktureret i dit arbejde samtidig med, at du har sans for kvalitet og gode løsninger, som du selvstændigt løser med respekt for deadlines.

Vi kan tilbyde dig
Du bliver en del af en dynamisk og veletableret tegnestue med projekter i Danmark og internationalt – pt. i Litauen, Polen, Letland og Singapore. Hos PLH har vi en uformel og positiv tone, og vi prioriterer en god work-life-balance. Blandt medarbejderne er der et højt socialt engagement med mange PLH-aktiviteter – bl.a. PLH Road (cykling), PLH Squash, PLH Fishing, PLH Golf, PLH Bake-off, PLH-fester, PLH julearrangementer og PLH-BBQ. Du får omtrent 80 kollegaer i forskellige aldre og med forskellige nationaliteter. Til daglig er der højt til loftet i PLH Studio – helt præcist 6,5 meter i vores transformerede industribygning på grænsen mellem Østerbro og Ydre Nørrebro.

Ansøgning
Send din ansøgning mærket ’Barselsvikar’ til JOB@plh.dk senest 16. august. Du må meget gerne linke til eller vedhæfte eksempler på grafisk arbejde (max 2 MB).  Vi inviterer løbende til samtaler.

Vi regner med, at du skal starte jobbet midt/slut september og fortsætte 9 måneder frem. Der kan være mulighed for forlængelse, da vi overvejer at oprette en fast grafiker-stilling.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte partner og direktør Søren Mølbak (fra 31. juli og frem) på SM@plh.dk / 27 20 05 91 eller PR, PQ & Communications Manager Pernille Franch Pedersen (fra 7. august og frem) på PFP@plh.dk / 27 20 05 99.

Løn vil blive forhandlet efter kvalifikationer.

Mere om PLH
Hos PLH har vi 40 års erfaring og er professionelt beskæftiget i tre kerneområder: Smarter Cities; Worklife & Offices samt Health, Tech & Consultancy. Både vores voksende konkurrenceafdeling og andre specialiserede afdelinger, tegner danske og internationale projekter indenfor kerneområdernes typologier såsom hospitaler, erhverv, infrastruktur, kultur, skoler, hoteller mm. Og vi har konstant flere projekter under projektering og udførelse.

Kommentarer er slået fra.